Paintball Guns and Gear forums banner

1 - 20 of 31 Posts

·
V8 Interceptor
Joined
·
2,125 Posts
Discussion Starter #1
Basically, I'm curious. I'm posting from the school library right now, and I'm a bit pissed.. A good friend of mine just got caught (Locker Searched) with a lot of Weed and Mush. The word going around is that she's being charged with Manslaughter because if you have possesion of a certain amount of Mush, because that amount can be lethal, they consider it manslaughter.
I'm wondering if anyone has heard of this, or anything like it.
 

·
Registered
Joined
·
4,355 Posts
well idk never haerd of anything about thatbin the states. i do know if you shoot someone bellow the knee it only assult and not atemted murder.
 

·
V8 Interceptor
Joined
·
2,125 Posts
Discussion Starter #3
That's what I'm wondering.. It may only be a Canadian thing, and not even heard of in the states.... This is really starting to **** me over, though.. I'm worried about her.
 

·
Registered
Joined
·
698 Posts
2ffu said:
well idk never haerd of anything about thatbin the states. i do know if you shoot someone bellow the knee it only assult and not atemted murder.
Wtf!!! spell.... correctly! That would be king of weird if they were charged with manslaughter for having substances. That applies in no way, weird. Sucks for him because manslaughter might give him some time...
 

·
Its never lupus
Joined
·
9,169 Posts
She'd have to have 15 pounds of weed. And that would only be legal for people who can smoke a pound a minute. Which is about 50 times what it takes to get you blazed off the face of the earth.

Isn't weed legal in some parts of Canada?
 

·
Team Wicked
Joined
·
378 Posts
No never, but maybe its cuz i live in california or somethin, but generally when someone here gets caught with 'contraband', i dont think they get incarcirated for manslaughter. Isnt that a little harsh?
 

·
Registered
Joined
·
4,355 Posts
i've smoked more in bc than all that i've smoked in the states combined

btw how much of each did she have?
 

·
V8 Interceptor
Joined
·
2,125 Posts
Discussion Starter #8
Infinit said:
Wtf!!! spell.... correctly! That would be king of weird if they were charged with manslaughter for having substances. That applies in now way, weird. Sucks for him because manslaughter might give him some time...
It's her... And yeah, that's what I'm afraid of.

sNoW PIrAnHa said:
She'd have to have 15 pounds of weed. And that would only be legal for people who can smoke a pound a minute. Which is about 50 times what it takes to get you blazed off the face of the earth.

Isn't weed legal in some parts of Canada?
It's not the weed that I heard this applies to, it's the Mush. You can't overdose on Marijuana unless you smoke something like 10-15,000 times your body's weight (Actual clinical study).


2ffu said:
i've smoked more in bc than all that i've smoked in the states combined

btw how much of each did she have?
Something like a half or full Q of each.
 

·
Premium Member
Joined
·
3,281 Posts
I'm going into pre-law, have taken many poly sci classes and i have never heard anything like that. if they tried really really hard, and got really lucky, they could get her for intent, or involuntary... but not straight up manslaughter.
 

·
Its never lupus
Joined
·
9,169 Posts
Lowtryx said:
It's not the weed that I heard this applies to, it's the Mush. You can't overdose on Marijuana unless you smoke something like 10-15,000 times your body's weight (Actual clinical study).
yea dude thats what I was saying. You have to smoke a pound a minute for 15 minutes to die from it, which like I said is way over what you need to get you incredibly baked.
 

·
Cunning Linguist
Joined
·
2,273 Posts
I also live in Canada, and have never heard anything like this ever happening. It simply doesn't make sense. I once got a speeding ticket, but was not charged for vehicular manslaughter because if I had hit someone they would have died. I think the only way you could be charged with manslaughter with regards to drugs would be if you were criminally negligent with regards to letting someone OD. Selling someone drugs doesn't kill them, but if you watched them OD I could see it happening.
 

·
Rubbish!
Joined
·
797 Posts
I'm a Law Enforcement agent, and I've never heard of someone being prosecuted for anything like that, but that's not to say it hasn't happened. I'll ask my departments "drug-free" officer next time I'm in contact with him.

It's pretty common to be hit with all kinds of outrageous potential charges initially ("have the book thrown at you", so to speak) as a scare tactic. I've seen charges against a thief (age 19, ~$50k of stolen property) add up to 95 years in prison and $150,000 in fines, only to be reduced to 12 months in prison, 36 months probation, and $10,000 in fines. Criminals are less likely to commit a second offence if they think they "got of easy" the first time and could have potentially spent the rest of their natural life in prison.
 

·
Registered
Joined
·
3,007 Posts
There were these people that got 312 years or something close in Thailand, for got what for tho
 

·
Moderator
Joined
·
12,110 Posts
wtf, oen time my friend (not I, no way, I dont smoke marijuana nope) smoked way too much and he just kinda passed out and when he woke up he was like "WTF just happened?!". Its pretty damn hard to overdose on weed. You pass out before you can.
 
D

·
Guest
Joined
·
0 Posts
yeah man, i think she'll be fine.. its a shame she had the mush on her.. other wise she woulda been fine probably.. half quart of pot is not a biggy at all..

plus shes 16..

theres been worse busts before.. i figure she'll get a week suspension, and rebound

but man. theres gonna be some boes dropped when they find the nark.. apparently it was the brown girls.. well so ive heard
 

·
Cunning Linguist
Joined
·
2,273 Posts
Pardon my ignorance, I live in a small city in a small province of a large by area but small by population country called Canada. Whats mush? PM me if it can't be posted. I thought I was up on the drug lingo, I mean I've read Jim Carrol's 'the basketball diaries' like 8 times 0?
 
1 - 20 of 31 Posts
Top