Paintball Guns and Gear forums banner

1 - 20 of 30 Posts

·
Registered
Joined
·
882 Posts
Discussion Starter #1
I am looking into getting a FM modulator for my car, cuz my stereo dosent have a RCA output. Whats the best FM modulator out there, I have been trying to do some research, and I cant fine out which one is the best or really good, yeah know?

Opinions on this would be awesome, I appreciate it, thanks guys.
 

·
Allen
Joined
·
5,718 Posts
are you looking for an output to use with an amp

or

do you need an input to hook up a Mp3 player


there really arent any real good ones your best bet would be to pick up a headunit with the connections you are looking for
 

·
Registered
Joined
·
882 Posts
Discussion Starter #3
I am looking to hardwire a fm modulator to my head unit because awhile back I bought a Alpine head unit, and didnt even think about getting the one with RCA input. I just need a hard wire FM modulator so I can hook my ipod to it. Not the wireless ones.

ANd yeah, input lol.
 

·
Registered
Joined
·
42 Posts
I'm not completely following you here. You can't wire an FM transmitter to the headunit. The FM transmitter only connects to your mp3 player and broadcasts the signal on an fm frequency, so you then tune your radio to what ever frequency you decide to broadcast it on. So it HAS to be wireless, it can't be wired to the HU. I looked into getting one of these when i had an ipod and what I learned was that FM has a very narrow frequency response... so you'll be missing out on some of the highs and lows in the music, and it will sound like FM radio... not good if you're looking for great sound, but if you don't really care much then go for it. I'm not entirely sure about what products are best though. Also for some JVC headunits there is an addapter available to convert the CD changer port to RCA intputs... about $50, there might be a simmilar product for Alpines.
 

·
Allen
Joined
·
5,718 Posts
a decent FM modulator will hook into the head unit in between the HU and antennea wire

i have been looking around and asked a few people about and all i can find out is for the best quality find one like i am talking about but it is still only going to be FM quality
 

·
Registered
Joined
·
10,024 Posts
i might be getting a new head unit for my car...one that plays mp3's and the guy said something about getting a wire to connect to the headset jack of my ipod then plugging it into the hole in the stereo...how much do those normally cost?
 

·
Allen
Joined
·
5,718 Posts
look for a HU that has an AUX in put or one that is IPOD compatible i know there several alpine and pioneer HUs that you can get an ipod adapter so you can hook into the docking part of the ipod and that will give you the best SQ
 

·
Registered
Joined
·
10,024 Posts
nissantunerdude said:
look for a HU that has an AUX in put or one that is IPOD compatible i know there several alpine and pioneer HUs that you can get an ipod adapter so you can hook into the docking part of the ipod and that will give you the best SQ
well due to money shortages im looking at a sony. it has the input hole there on the bottom part and the guy said id have to buy some cord to hook up to my ipod then the HU
 

·
Allen
Joined
·
5,718 Posts
yeah i know the one your talking about you will need a cable that has an 1/8" headphone jack on each end of the cord taht will be better than FM modulated so if your tight on cash that would be the way to go
 

·
Registered
Joined
·
363 Posts
They do have fm mods that just plug into the cigg lighter and have usb and what ever a headphone plug is called on it. You just plug it into the lighter and it will put it through the attena with out tapping..... just a thought
 

·
Registered
Joined
·
2,036 Posts
Fm modulators suck as far as sound quality. I bought my head unit like 2yrs ago so it has no aux. input. Fm modulators are better than fm transmitters, but the sound quality is still almost sub cassette tape. Just shell out the cash for a new head unit, you can always ebay the old one. The wire you can get at walmart or radioshack. Depending on your head unit it will be either a micro stereo jack (headphone jack) on both ends, or a micro stereo jack on one end, and two rca jacks on the other end. Walmart actually sells one that functions as both for like $5.00
 

·
Registered
Joined
·
882 Posts
Discussion Starter #13
I spent like freakin $200 on this alpine head unit for everything. Wire harness, adpater kit, filler kit, all that crap...and I cant hook my ipod to it. At the time, I hadnt considered getting a ipod or a head unit that had a RCA input, because I just didnt think about it at the time. I just wanted a head unit that played MP3 cds, and now I want a head unit that I can plug my ipod into. I might just go to the place I got my head unit from, and get the one that has the ipod interface. I mean, alll I gotta do now is just plug the head unit in, and I am set. Everythings all set. Just sucks though, cuz I spent that money, and now I need to spend more money to get the one that I should have gotten in the first place.

I think my brother can use my old head unit though, so I guess I will sell it to him for like.,..idk $60? God this sucks....
 

·
Registered
Joined
·
10,024 Posts
haha i know what you mean snowsk. i have had some problems like that. your brother should be able to use it, but he'll probably have to get a adapter kit thing for that also. depending how much you like your brother, sell it for up to 100 lol
 

·
Registered
Joined
·
882 Posts
Discussion Starter #15
hahaha...right after I posted this, I was like "Hey jon, I will sell it to you for $70" hes like okay...but thats gonna kinda be his Christmas present, cuz that thing has only been in there for like a month, and I really like it. Yes, he will need a adapter for it, I told him that I will sell him that for $70, but he hasta buy everything else to hook it up. I told him I can hook it up for him, cuz its not that hard, and he has no idea what to do...so cant you tell I am a bigger brother lol.

Also, what head units does that ipod interface work with? That alpine ipod interface box that you can get...I know it only works with some head units, and if I can get that, I wouldnt mind it, cuz then I can put the ipod somewhere else, and not worry about it falling out somewhere. So what head units is it that can use it?
 

·
Registered
Joined
·
42 Posts
nissantunerdude said:
a decent FM modulator will hook into the head unit in between the HU and antennea wire

i have been looking around and asked a few people about and all i can find out is for the best quality find one like i am talking about but it is still only going to be FM quality
my bad, I was thinking FM transmitters.
Check that out... 12 reviews on it too, with good things to say.

http://www.crutchfield.com/S-z1R6oetwHks/cgi-bin/ProdView.asp?g=234550&id=review&i=142FMMOD01#Tab
 

·
Registered
Joined
·
882 Posts
Discussion Starter #19
Damn...but not really a fan of Kenwood, I am a freakin Alpine boy to the extreme. My friend has a Kenwood, and CDs get stuck in hers, my brother had a JVC, and his CD got stuck, and wouldnt come out, I had to take a hammer to it. On my old danger Ranger, I had a Sony, and it skipped CONSTANTLY. If I had a small bump, bam...skip. Pissed me off.

But hows it work smitty? Is it good?
 

·
Registered
Joined
·
3,172 Posts
Not Sure yet I havent installed it yet but I trust kenwoods stuff. I know what you mean about Sonys. Kat bought one a long time ago and that think skipped like a mofo. My cousin will tell you the same thing about his Sony.
 
1 - 20 of 30 Posts
Top